Mitt Höstlov i Holland.

Tjabba,
I det här inlägget ska jag berätta om min resa till Holland.

I Söndags flög jag till Holland. Jag flög för första gången ensam utan föräldrar. Nästan hela dagen var jag på flygfältet, från 12.30 till 19.00. Jag tyckte att det var jättespännande att flygga ensam. Jag var nervös när jag skulle byta i Stockholm.

I måndags hade jag köpt godis till mitt party. Det var kanske lite för mycket godis. Men det gör inget. Vi köpte också läsk och annat smått o gott.
Jag köpte också nya skor. Dom är jätte fina.

I Tisdags då var jag med min kompis vi gick till centrum av Rijswijk. Jag hade på mig mina nya skor och eftersom dom är nya fick jag 2 blåsor. Sen så gick vi hem igen klockan 17.00 för att mitt party skulle börja klockan 18.00. Vi väntade hemma hos mig på mina andra kompisar. När mina kompisa var hemma hos mig gav dom mig presenterna. Jag fick, 2 halsdukar, rökelse, örhängen, 2 halsband och mer men jag minns inte allt just nu.
På kvällen åt vi och vi åt efterätt. men innan vi åt efterrätt åkte vi till videoteket och hyrde vi 4 filmer och jag köpte 1 film.
På kvällen såg vi film åt godis och hade jätte trevligt. Dom sov över hos mig. Vi somnade klockan 7.30 på Onsdag morgonen.

I Ondags vakanade vi klockan 12.30. På dagen åkte vi till dutch water dreams. Där kan man åka rafting, surfa o body surfa. Vi gjorde body surfing.
Vi åt middag på MacDonalds. Mitt party var över klockan 19.00.
På kvällen så åkte jag och min kompis hem till henne och jag sov över hos henne.

På Torsdag har jag varit hos min kompis till klockan 13.30.
Sen skulle hon göra läxa. Så jag gick hem. När jag var hemma körde vi till en affär och jag fick en sytem camera :D. Resten på dan har jag bara suttit hemma och tagit kort.

På Fredag hade jag igentligen bara suttit hemma.
På Lördag har jag haft en grill fest hos Dutch water dreams.(där jag hade mitt party.).
På Söndag har jag varit in till centrum och köpt smink. 

På Måndag har jag bara suttit hemma.

På tisdag hade jag hunden från våra grannar på besök. Jag vill ha en hund och dom har sama hund som jag vill ha. Så han kom på besök så att jag kunde kolla hur det va att ha en hund.
Jag tyckte att det var jätte trevlig, mysigt och kul. Jag vill jätte  gärna ha en hund. Min pappa tycker att det är okej men inte min mamma. :(.
klockan 4 gick jag till min kompis. har varit dår tills kl. 8/9.

På onsdag har jag varit till centrum igen. Har spenderat pengar. klockan 3.30 får jag till min kompis. har varit där till ungefär kl.6. Efter det får jag till min andra kompis. Jag var där till ungefär kl.7.
När jag var hemma kom min store bror. Jag har en till store bror i Holland. Jag har 2 i Holland och 1 i Sverige.

På Torsdag flög jag hem igen. med min mamma.

Bye xoxo. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0