Prao - Ölunds friser salong

17 maj 2010
19.00- När jag kom dit fick jag först vänta ett tag för att jag skulle vänta på någon som ska säga vad jag ska göra hela veckan.

Undertiden fick jag vika handdukar. Sen när hon kom fiksade jag hennes hår. Sen lärde jag mig att göra en fin uppsättning på en docka.
Dom har en bänk och stol som är till mig hela veckan. Där kan jag fiksa håret på dockan.

Vad jag också har lärt mig är att permanenta hår.
Dom sa att det gick bra för första gången.

Nu vill jag också ha en sån docka. Sen har jag bokat til till mamma och pappa.  Jag ska klippa pappa imorgon och färga mammas hår på Torsdag.

Ja juste:
kl. 15.00 kom en kompis av Sofie (hon som hjälper mig hela veckan) och då fick jag göra en snygg uppsättning på henne.


18 maj 2010
Idag har jag permanentat hår på en docka.

Sen har jag lärt mig en ny uppsättning.
kl. 13.00 kom min pappa till salongen för att klippa sig. Det var jag som klipte han.
Sen har jag lärt mig nya tricks för att klippa hår.


19 maj 2010
Idag har jag lärt mig att sätta upp ett bröllopsfrisyr.

Sen innan lunch plokkade Sofie mina ögonbryn. Det gjorde ont som...!!
Sen när jag hade lunch var jag hemma. Då fick jag höra nånting som jag har vellat höra hela veckan.

I mitt rum har jag en tom yta, och jag visste inte vad jag ville ha där.
Sen kom jag på iden att jag vill ha en stor spegel och en docka att göra frisyrer på.
Då fick jag veta att jag ska få en docka och att jag får en spegel och sånt.

Så nu är jag jätte glad.


20 maj 2010
Idag började jag inte för än kl. 13.00

kl 12.00 har jag haft prov i NO.
Jag hade alla rätt utom 1.

Sen har jag färgat mammas hår.
Det gick bra!

Efter det gjorde jag en till uppsättning.
När jag var klar med det färgade Sofie mitt håt.
Sen var dagen slut.


21 maj 2010
Idag gjorde jag inte så mycket. Dom bjöd mig på lunch.
Sen har jag fiksad dockan.
På slutet gav jag en blomma för, tack till allting och jag köpte smink.





Bilder kommer någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0