2010-06-12 13.58 Ekorrsele

Jag skrev det här när jag var i Ekorrsele. Vi har inget internet så jag skriver på Word istället. Sen lägger jag upp det på bloggen när jag är hemma igen. (söndag kväll eller måndag)

2010-06-12  13.58

Hello.
Efter jag hade skrivit på bloggen (Word) ropade min mamma att jag inte skulle sitta inne hela dagen.
Så jag, min mamma och min moster gick ut och jobbade i trägården.
Eller, jag jobbade inte men min mamma och min moster jobbade. 

Jag satt ute på och njöt av vädret och jag hade Kenzo bredvid mig.
Kenzo får inte vara ute ensam.
Vi har köpt en special grej till honom så att han sitter ute.
Det är typ som när en hund ska gå ut. Då sitter han ju fast.
Kenzo sitter också fast men då har han ett sådant band till katter istället för hundar.

När vi nys hade köpt den tyckte han inte om den. Han gick inte han gick ut och sen la han sig framför dörren.
Men nu börjar han bli van med den. Idag gick han runt hela huset.
Ja, det är ganska långt för han.

Egentligen vill jag gå ut nu och ta lite bilder men det är mörka moln ute. Så jag vet inte.
Imorse var det sol. Men nu börjar det fina vädret försvinna. 

Som ja sa tidigare sommar jobbar Nils.
Han är fortfarande inte tillbaka.
Vet inte när han kommer tillbaka.
Men när han är här igen ska vi nog hitta på någonting. 

Jag hör en moped just nu. Vet inte om det är han.

Nepp. Det var inte han.
 

Om man ska hitta på någonting här i Ekorrsele då kan man typ välja mellan:
Kortspel, lägga pussel, vara ute, dator (men då inte internet), tv o.s.v.
Egentligen är det typ samma sak som hemma. Men hemma hittar man på andra saker också.

Konstigt? JAA.
Jag tycker det här är konstigt:
Jag såg nys en flygga som låg på ryggen och han/hon villa komma upp igen.
Då ville jag hjälpa till.
Jag tog en lapp och när jag var 1 centimeter ifrån den kröp den ihop som en liten bål (inte precis runt men aja, jag kallar det för en bål) sen låg han/hon där helt stilla. Nu (10 minuter senare) ligger han/hon fortfarande sådär.
Han kanske dog för att jag kom så nära med en lapp?
Haha.

Men nu blev det här ett jätte långt inlägg ska nog sluta skriva nu.

Ciao!
 

Ja juste. Min mamma har försökt att få igång internet.
På min nya dator funkar det inte.
Men på min andra dator funkar det. (vi tog med oss båda)
Men batteriet är typ sönder på den där, så man måste ha i laddaren hela tiden.
Men nu har vi ström avbrott (det har vi ganska ofta här.)
Så jag kan inte skriva på bloggen.

Men hoppas strömmen kommer tillbaka.
Den ända problemet är att den är väldigt seg.
Så jag vet inte om jag lägger upp det här på bloggen idag.
Får se hur fort den är.

Oj! Det här inlägget blev en hel A4 lång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0